Rush Training

Tiesitkö, että trampoliiniharjoittelu on yksi tehokkaimmista fyysisen harjoittelun treenimuodoista? Tunnin trampoliineilussa aikuinen voi saavuttaa jopa 1000kcal:n energian kulutus ja samalla oppia uusia taitoja. Trampoliiniliikunta on hauskaa ja kovaa kuormitusta ei pomppiessa edes huomaa!

Rush Training

Rush training on aikuisille suunnattu ohjattu trampoliiniharjoittelun muoto. Rush training on jaettu kahteen eri kategoriaan. Technic & Basics sekä Tricks & Flips. Technic & Basics kurssille kannattaa osallistua, mikäli sinulla ei ole juurikaan aiempaa kokemusta trampoliinihyppimisestä ja kiinnostaa perustaitojen oppiminen. Tricks & Flips kurssille suunnataan silloin kun osataan jo perustrampoliinijutut ja edistyneemmät temput kiinnostavat.
Kaikessa Rush Trainingissa treenataan korkealla intensiteetillä opetellen samalla uusia liikkeitä ja temppuja.

 

Tutustu Rush training tunteihin ilmaisessa testipäivässä 23.8.2018

Torstaina 23.8. molemmissa puistoissa järjestetään Rush training testipäivät. Tarkoituksena on esitellä molemmat tunnit ja tutustua lajiin ja sen tehokkuuteen täysin ILMAISEKSI!

Technic & basics demotunti: 17:30-18.15
Tricks & flips demotunti: 18.30-19.15

Ilmoittautuminen

Varmista paikkasi demotunnilta ja ilmoittaudu mukaan whatsupilla numeroon 0406820286. Paikkoja on rajoitettu määrä, vain 10hlö/tunti! Ilmoita viestissä Nimi, Puisto(Hki/Vantaa), Mille tunnille osallistut (technic/tricks), sähköpostiosoite.

 

Ensimmäinen harjoituskausi alkaa 27.8. alkavalla viikolla.

Ilmoittaudu nyt

 

Rush Helsinki maanantaisin

Technic & Basics 17:30 – 18:15
Flips & Tricks 18:30 – 19:15

Rush Vantaa torstaisin

Technic & Basics 17:30 – 18:15
Flips & Tricks 18:30 – 19:15

Harjoituskausi kestää neljä viikkoa, yhteensä 4 harjoituskertaa. Harkkamaksu sisältää 1kk kausarin, joka alkaa ensimmäisestä harkkakerrasta. Pääset siis harjoittelemaan rajattomasti harkkakauden aikana trampoliinitreenailua! Ryhmäkoko on 10 henkilöä.

Harjoitusmaksu 79€ + trampoliinisukat 3€ (ostetaan ensimmäisellä kerralla)

Technic & basics: Alkeisryhmä, jossa harjoitellaan trampoliinihyppäämisen alkeita, helppoja liikkeitä, sekä tutustutaan haastavampien temppujen alkeisiin kuten Airwalkiin. Alkeisryhmässä käydään myös läpi turvallisen hyppimisen perusteet ja yleisesti trampoliiniturvallisuutta. Tuntien luonne pidetään treenin omaisena, intensiteetti koko ajan korkealla.

Flips & Tricks: Keskitytään enemmän edistyneempiin temppuihin, mutta treenaus mielessä ja harjoittelun intensiteetti ylhäällä. Puiston kokeneet temppuohjaajat opettavat esimerkillään uusia trikkejä eri tramppa-alustoilla. Esimerkkinä Airwalk-harjoittelu seinätrampoliineilla ja erilaiset trikit Freestyle alueella.

Ilmoittaudu Rush Trainingiin










Trampoliiniharjoittelun hyötyjä – Rebound training

Trampoliini vahvistaa tehokkaasti polven ja nilkan lihaksistoa ennaltaehkäisten muussa urheilussa tapahtuvia loukkaantumisia. Myös vatsan, selän ja niskan lihaksistoa vahvistuu. Luuston vahvistamisessa trampoliini on myös erittäin hyvä apuväline. Esimerkiksi avaruuslentäjät harjoittelevat trampoliinilla kasvattaen luumassaa ennen ja jälkeen avaruuslentojen. Hävittäjälentäjät taas käyttävät trampoliinia niskan- ja selän vahvistamisessa. Trampoliinihyppääminen luo samanlaista kuormitusta selkärankaan kuin kovan G-voiman alaisuudessa hävittäjällä lentäminen.

Trampoliini on hyvä harjoitusmuoto niille, jotka kärsivät polven tai nilkan vaivoista. Esimerkiksi lenkkeilyn haittapuolena ovat rasitusvammat, jotka aiheutuvat kovista tärähdysvoimista polven ja nilkan niveliin. ”G” voimat ovat jopa nelinkertaisia painoon nähden jalan osuessa maahan. Trampoliinin tärähdysvoimat ovat vain 20% juoksuaskeleen aiheuttamasta iskusta.

Trampoliini on erittäin tehokas harjoittelun apuväline ja siihen liittyy samalla myös riskejä. Näitä loukkaantumisriskejä voi kuitenkin minimioida opetellen oikeat ja turvalliset hyppytekniikat. Tärkeä neuvo on hyppiä ja temppuilla omalla taitotasollaan. Uusien temppujen opettelussa kannattaa kääntyä esimerkiksi puiston henkilökunnan puoleen.